Docent-Coaching

Een goede start is het halve werk

Deskundige begeleiding is voor veel docenten een vereiste voor een goede start op een nieuwe school. Met coaching op maat geef ik startende en zij-instromende docenten handige inzichten en praktische handvatten om sneller lessen op orde te krijgen en met plezier voor de klas te staan.

Als zij-instromer in het VO had ik zelf een steile leercurve. Het geven van effectieve instructie en het houden van de orde heb ik al doende geleerd, door veel te lezen, met collega’s te sparren, dingen uit te proberen en vol te houden. 

Meer weten?

Bel met  06 28 62 07 93 of mail naar info@topwerkgever-vo.nl

Werkwijze

Een coach-traject is altijd maatwerk, maar bestaat doorgaans uit een gratis kennismakingsgesprek, enkele lesbezoeken en een aantal coaching-gesprekken. Ook kun je tussendoor even sparren, omdat je als docent ineens met een onbekende situatie kan worden geconfronteerd waarop je even wilt reflecteren.

Ik werk enerzijds vraaggericht en speel in op waar je als docent in de klas tegenaan loopt en wat je belemmert. Anderzijds kaart ik  ook situaties aan die mij opvallen tijdens lesobservaties.

Ik maak je als docent bewust van waargenomen gedrag en van (niet-) helpende overtuigingen en patronen, zodat je kunt bijsturen op een manier die bij je past en je effectiever bent in de les. Daarnaast geef ik praktische tips daar waar nodig.

Wie ben ik?

Ik ken het onderwijs van binnenuit als eerstegraads docent Engels. Vóór mijn onderwijs-avontuur werkte ik 15 jaar in verschillende HRM functies, bij o.a. Philips en Hay Group, die aansloten bij mijn opleiding in HRM en organisatiepsychologie.

Bij de CPS Academie volgde ik de opleiding tot docentcoach. Ik volgde eerder allerhande trainingen waaronder: Lesobservatie en docentcoaching (HvA) | Mentoraat en loopbaanbegeleiding | Formatief handelen | Examentraining MVT | Transactionele analyse | Systemische interventies | Teamcoaching | Train de trainer | Competentiemanagement.